انتقال آموزشی یک مفهوم دستور زبانی، مورد منطق روایی
انتقال آموزشی یک مفهوم دستور زبانی، مورد منطق روایی

دانیال بسنج

دوره 11، شماره 21 ، شهریور 1394، ، صفحه 39-61

https://doi.org/10.22129/plume.2015.48911

چکیده
  در این مقاله تلاش میشود روشی عملی ارائه گردد تا با تکیه بر آن حلقه اتصالی بین دو مقوله از دو حوزه متفاوت اما مکمل در بحث آموزش زبان ایجاد گردد. به دیگر سخن، هدف آموزاندن یک مقوله از حوزه دستور زبان معنایی ...  بیشتر
گونه‌شناسی‌ متن و جایگاه متون استدلالی
گونه‌شناسی‌ متن و جایگاه متون استدلالی

دانیال بسنج؛ لیلا شوبیری

دوره 7، شماره 14 ، اسفند 1390، ، صفحه 45-65

https://doi.org/10.22129/plume.2011.48841

چکیده
  هدف از ارائه این مقاله معرفی‌ یکی‌ از چارچوب‌های اصلی‌ متن سازی در زبان فرانسه است. چارچوب استدلالی از نظر ما حضوری کمرنگ در عرصة مطالعات زبان نزد محققان زبان فرانسه در کشورمان داشته و یا ...  بیشتر